måndag 26 januari 2009

Orientation day

Nu var det dags att träffa de andra utbytesstudenterna. Nervöst? Väldigt.

På väg ner till bussen såg jag redan ett gäng stå o vänta vid hållplatsen. Såg ut som svenskar så jag anade att det var skandinaviska, o visst var det så. Det var tre trevliga norska utbytesstudenter, två tejejer och en kille. Måste poängtera att jag trodde att nu när jag väl är i England skulle jag slippa höra allt snack om skåne. Men fel hade jag. Den norska killen tyckte den var hemskt roligt att jag var från skåne, och verkade tycka att skåningar var väldigt roliga (lite press på mig nu heheh)... Danm it, skåne will always haunt me!.

Väl framme vid universitetet blev vi guidade till föreläsningssalen, och hade en "ice breaker" aktivitet, som manade alla till att prata med varandra. Väldigt roligt att se så mycket folk med olika bakgrunder..... Där finns en fråga som gör mig lite förvirrad och det är var kommer du ifrån?. Visst svarar jag Sverige, men jag vet inte vilken stad man ska säga?. Uppsala eller Malmö?

Pratade snabbt med en amerikansk kille som trodde att Sverige var fullt med berg och att man åkte skidor prencip året om... hmmm.... Visade sig senare under kvällen att han hade förväxlat Sverige med Schweiz (what a surprise! ehhhh NOT!).

Innan jag avslutar vill jag bara säga att ni MÅSTE se SLUMDOG MILLIONAIRE. En helt fantastisk film, glöm inte ta med er näsdukarna när ni ser den;). "Ge aldrig upp!"

Kram

1 kommentar:

  1. HAHAHA, din lilla söta skåning! Guuud vad roligt du måste ha haft! American boys alltså... Can't live with them, can't live without them!
    STOR KRAM

    SvaraRadera

Uppsala all over again!

Uppsala all over again!