onsdag 28 januari 2009

Uppsala all over again!

Okej så nu var det dags att försöka "explore" Bath´s uteliv. Vi hade hört om ett ställe som kallas "second bridge". Väl framme kunde man se att det verkade vara ett väldigt poppis ställe, kändes som man var tillbaka i Uppsala där man frivilligt köar en timme i kylan utanför Stocken, o inser under tiden gång att man borde dragit hem för länge sedan. Japp så blev det oxå för oss. Vi köade ungefär 45 minuter o drog vidare till en pub istället, man måste lära sig att i studentstäder så är det ALLTID långa köer första veckan, det bör ju ialla fall jag ha lärt mig efter snart fyra år i Uppsala :).

Hade faktiskt min första lektion igår i kardiovaskulär farmakologi!. Väldigt intressant, däremot behöver jag verkligen slipa på mina fysiologi kunskaper. Kommer inte ihåg någonting av aktionspotentialerna och na, K kanalerna etc.

Nu till något helt annat. Alla som känner mig vet att jag har en tendens o tappa bort saker he he. Jag visste att jag skulle göra det, o gissa vad jag har tappat bort?.... Det e nog inte så himlans svårt o gissa, det e alltid samma sak....NYCKLARNA såklart!. Igår var vi ett gäng tjejer som skulle laga mat, och när jag väl skulle hem så kunde jag inte hitta mina kära nycklar. Jag har tappat mina nycklar så många gånger att jag har slutat reagera nu. Ialla fall så kunde en tjej öppna min dörr till mitt rum så jag slapp sova i köket :). USCH jag blir så trött på mig själv..... Kan tänka mig att många av er skrattar för det e så TYPISKT mig....Ialla fall så ska jag se ifall nån tapper själ har lämnat in mina nycklar :).

Saknar er, o tack för ni finns :)

2 kommentarer:

  1. Men Bina! Not the keys!!! ;)

    I Uppsala är det INGA köer om du går ut med mig... Hihi ;)

    Miss you

    SvaraRadera
  2. I know VIP girl comming through ;)

    SvaraRadera

Uppsala all over again!

Uppsala all over again!