måndag 2 februari 2009

Efter en vecka

Så nu har det gått en vecka sedan jag träffa alla utbytesstudenter och skolan drog igång. Skolan känns bra fast rätt svår med tanke på att jag inte har haft tid eller orkat kolla igenom de tio artiklar som man ska ha läst innan varje lektion he he he!. Som folk nog vet så är jag rätt dålig på att skriva anteckningar, och här är mina anteckningar väldigt komiska för de är hälften på svenska och engelska. Är lite knepigt att skriva anteckningar på engelska, men det kommer väl med tiden, kanske tills min sista föreläsning :).
Påtal om skolan så fick jag ett mejl häromdan från en tjej som går sitt sista år på "pharmacy programme", hon nämnde att en lärare till mig (som jag fortfarande inte träffat) hade bett henne att ta hand om mig :). Himlans sött att lärarna är så omtänksamma. Ialla fall så träffa jag den här tjejen som är super gullig och jag tror hon kan bli min blivande pluggpartner ;).

Över till dagens besvikelse: Idag bestämde jag mig för att tvätta och blev förvånad över att man måste betala för att tvätta. Vi är väl lagom bortskämda i Sverige som inte behöver betala för vattnet vi använder för att tvätta. Jag kan förstå principen varför man ska behöva betala för att tvätta, men det är ungefär 30 kronor för en tvätt och en torktumlare. Så ifall man är väldigt petig med att separera sina kläder och vill använda två tre maskiner kan man räkna med 50 kronor. Jag vet det är patetiskt att jag klagar över det här men jag är STUDENT och har aldrig betalat ett öre för att kunna ha rena kläder o känna mig fräsch :(. Ska sluta klaga över tvätten nu och övergå till ett annat ämne.

I lördags var det dags att bekanta sig med kungligheterna här i england!. Vi alla drog till Windsor castle och fick se hur drottiningens "lilla" slott såg ut. Till min stora besvikelse så fanns inte min prins där :(, o jag som till o med har kysst en padda på lägerskola när jag var 9, o nu hoppades jag att få träffa min prins i västra fygeln.... Men ingen prins där nä. Får väl festa i london o träffa på party prinsarna William o Harry ;).

Nä nu måste jag gå o hämta min "dyra" tvätt ;).
Stor bamse kram till er alla

1 kommentar:

  1. Helt sjukt att det kostar att ha rena kläder...
    Längesen babe! Saknar dig, Bini... vi får skypa snart! Keep on bloggin'... Kiss kiss

    SvaraRadera

Uppsala all over again!

Uppsala all over again!