tisdag 10 februari 2009

Snö i England = Ledigt från skolan!

Har gått ett tag sedan jag skrev sist, och mycket har hänt där emellan. Först o främst måste jag nämna min torsdag morgon. Vaknade klockan sju för att pallra mig iväg till bussen. Trött som jag var snooza jag minst tre gånger innan jag stressade mig ner till bussen med halv uppäten frukost i magen. Väl nere vid busshållsplatsen meddelar någon att universitetet är stängt (DANM, jag kunde ha sovit istället :(. ). Först förstod jag inte varför, men sen kollade jag mig omkring o såg att där fanns fyra centimers SNÖ. Som sagt när det blir sådant "snö oväder" stängs allting ner i Engald, landet blir totalt handikappat när lite snö faller ner.
Aldrig under min hela tid i Sverige har jag någonsin blivit ledig från skolan p g a snö, men tydligen så stängs allting i England för att människorna vet inte hur man kör bil när det finns 4 cm snö på gatorna. "Stay at home for your own safety" är ett citat från ett av mejlen jag fick från universitetet. Ohhh det e så komiskt hur dåligt organiserat ett land kan vara p g a lite snö. Skulle kunna prata om det här hur länge som helst he he he!.

Har gått nästan tre veckor snart sedan jag anlände hit. Känns väldigt bra men jag saknar mina älskade vänner där hemma!. Har träffat ett par riktigt trevliga tjejer, dock inte så många killar, könsfördelningen bland utbytesstudenterna är rätt dålig, precis som på apotekarprogrammet :). Oavsett så längtar jag tills mina söta svenska änglar kommer och besöker mig ;).

Bara för att avsluta nu vill jag tipsa er alla om att gå o se "The reader".

Saknar era kramar!
stor kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppsala all over again!

Uppsala all over again!