måndag 2 mars 2009

det var länge sen...

Oj, det har verkligen gått ett tag jag skrev någonting. Kan inte skylla på att jag inte har haft tid, utan mest att jag varit lat och prioriterat annat he he.
Helgen var väldigt lugn o skön, jämfört med förra helgen då jag rymde till storstaden (london). London är mitt Sthlm här he he. Ni som känner mig vet vad jag menar, jag tycker om o rymma till storstäder för att känna av stadspulsen och för att komma undan små studentstäder. Till min förvånan skulle tydligen london fashion week börja dagen jag kom dit. Själv såg jag sliten o trött ut med en ful lila björn borg ryggsäck (som jag har haft sedan jag var 15), medan andra var trendigt uppklädda i fina pumps, o köade fint till de olika "fördrinks" ställena, sponsrade av "london fashion week". London är alltid lika kul och spännande, och dessutom har de större utbud av olika sorts människor ;). Fick t.o.m åka på en motorcykel tur för första gången :)....

På tal om london måste jag nämna att jag läste en artikel angående hur mkt "snökatastrofen" (snökatastrof = 15 cm snö) hade kostat. Det visade sig att endast 1/5 av londonborna kunde ta sig till jobbet och det kostade 3 billjoner PUND!. Detta är resultatet från en stad som inte haft "så mkt snö" på 18 år.
Nåväl, jag gissar på att ni där hemma inte vill höra något mer om snö. Har hört att vädret är hemskt där hemma. Själv kan jag glädjeligen berätta att, jag idag vaknade med strålande sol inlysandes genom mina mörka gardiner:). Det är inte bara sol här utan plus 10 grader ;). Så jag ska inte klaga över vädret här inte:).

Ska försöka gå o sova nu så jag är pigg o glad tills mina två svåratse kurser imorron!. Sist jag hade min "cardiovascualr pharmacology class" började professorn prata med mig i slutet och sa att jag tar bland de svåraste kurserna! YEAY va kul för mig ehhhhh, gissar på att jag måste vara allert..... Nä nu ska jag sova o hoppas på att jag inte drömmer om mina immunologi lektioner (tyvärr så gör jag det, den kursen e helt SJUK).
Stor kram till er alla....

1 kommentar:

  1. Haha, det kommer att gå super för dig!

    Sol och 10 grader!!! OMG, här var det snöstorm igår... IGEN...

    Vill också rymma till London med dig!!

    Miss you, babe! <3

    SvaraRadera

Uppsala all over again!

Uppsala all over again!